25/11/10

komen filem : LET ME IN

assalamualaikum...

1. firstly. pergh! 2 jam stengah je lg kot aku bakal dok dlm dewan utk final exam aku sem 3 ni. n now..here i am! menules merapu hala. buku letak tepi. laptop depan muka. syabas!

2. ok.. terus kepada topik aku. aku nak komen pasal filem yg aku baru tengok selasa lepas. aku tak banyak masa nak menulis. sebab nak study sikit lagi.

3. cerita let me in maybe tak semua orang boleh tengok terutama sekali yang minat jalan cerita yang cepat,pantas dan tepat. cerita ni boleh aku kategorikan filem lambat & lembab superb!

4. filem ni aku yang cadangkan kat member2 aku suruh tengok. sebab aku nak tengok skyline tapi showtime dia dah lepas. aku datang lewat sikit. so, ni je lah cerita yang tinggal. then, aku tertarik dengan duration dia yang nak dekat 2 jam. aku suka cerita yang duration dia lama. sebab bagi aku cerita gitu best!

5. tapi bila filem ni mula.. aku dah rasa nyesal sambil sorokkan muka belakang kotak popcorn. bukan sebab seram beb. sebab takot kena maki ngan member2 yang aku angkot tengok skali. jalan cerita dia punyalah lembab.

6. dah lah lembab, motif pulak susah nak faham. memang filem stok hempuk kepala ke arah kerusi depan la. aku cam.. matila aku. bosannya cerita ni. bebi kat sebelah aku dah bising2 sebab bosan n nak ajak keluar. tapi nasib baik member2 aku nak tunggu ending dia dulu. selamat....

7. lama-lama cerita ni jadi makin intresting n ada part2 nya aku rasa cam sweet. yang jadi pelakon utama budak2 je. cerita cinta monyet budak2 la. tapi agak sweet some of the part. kisah cinta terhalang gitu sebab awek nya seekor vampire.

8. halfway cerita ni baru la aku faham kenapa dan mengapa.. baru la aku faham hujung pangkal ceritanya. tapi yang tak bestnya ada bab2 yang aku rasa tergantung. contoh, apa jadi dengan parents budak laki tu.. apa jadi dengan penyiasatan vampire tu. tak lengkap sangat la.

9. but overall, filem ni ok lah. tak lah sampai tahap keluar panggung cam cerita flood, jalang, 4 madu. filem yang agak sayu kat ending dia tapi ada sikit2 rasa tak puas sebab jalan cerita yang sikit tergantung.

10. aku rate filem ni : 3 BINTANG.

p/s - aku tak reti nak tulis sinopsis. aku just bagi pandangan je pasal filem ni. =)

rapuan jam 12.43pm..

No comments:

Post a Comment