13/8/10

kesatuan ekspress menipu

assalamualaikum..

1. 1st aku nak mulakan blog aku ngan urot dada dulu. tenang, cool & comel. sbb kalo aku x buat gini, maybe blog aku jd ntah ape2 je kang.

2. harituh aku dr canglun,pekan tercanggih malaya nak balik ipoh. aku pon carilah tiket balik. pastu tiket aku beli pkl 2.30 ptg tarikh 10hb ogos. harga? RM 25.00 duet malaysia ek. bas cap ape?
KESATUAN EKSPRESS.

3. lepas dah 3 hari aku kat rumah aku yg aman damai nih, esok aku nak balik srg aku da.. sintok bumi hijau kaw2. tp skang da coklat sket sbb pbalakan.aku gi la medan gopeng nak beli tiket.

4. sbb x de bus lain yg pegi canglun pekan canggih, aku tpakse la jugak naik bas kesatuan tuh. die je the 1 and only pegi sampai hjg dunia tuh.. tarikh harini? 14hb dah. tapi aku beli tiket tuh 13hb ogos. harga tiket dr ipoh ke canglun? RM 35.00.
jenama bas? KESATUAN EKSPRESS.

5. selama aku dok naik bas gi aloq staq,kelumpo,sintok sume.. x penah lg aku jumpe bas yg sama,destinasi same tp harga tiket lain2. kalo lain 3 rengget ke leh la aku trima lg. maybe la nak buat duet minom kopi mase bebuka ke.. dok dlm kaunter pns gile so die nak paw sorg customer 2 rengget sorg ke.. xpe la jugak. ni lebihnye sampai 10 RENGGET??

6. fine! maybe ade yg kate. 10 rengget je. ape nak kecoh sgt. kalo sorg 10 rengget ok la. kalo shari 10 customer? buta2 100 ragok masok poket die ok. n as a student mmg 10 rengget sgt bnilai. mak pak aku x cap duet atas a4.

7. sape niaga x nak untung kan. tp kalo tipu customer kaw2 gitu, kenyang la mkn riba' kot. dah la tiket buruk. kertas murah je. tules pon pakai tgn je. pen 70sen je die guna. kalo bus lain, pakai kompiter dah weh. kesatuan tuh je ketinggalan. ye la. pakai tgn sng la nak edit harga tiket ske2 hati. ye x..

8. esok aku nak naik bas tuh balik canglun. so, aku jes nak doa kan pejalanan aku slamat. 1 hal lg, no seat kat tiket tuh saje hiasan. aku dah kene ngan bas nih dulu.. naik je bas dok ikot sedap ponggong. x payah ikot no. seat yg die bg.

- sistem bas kat ipoh lg 1 hal. bas tmbg negeri lain lawo2 smue. bas tambang ipoh..urm.. tunggu mase nak nyembah bumi.
tomorrow i will be back under ur arm.gudnite bebi. =)

rapuan jam 1.49am.

37 comments:

  1. Celakah betul company kesatuan ekspres , you all punya bus macam tahi la. ckp bohong, tipu duit pelanggan ,org nak bus Dari Melaka sampai Ipoh ckp 5jam sampai malahan nak 8jam baru sampai, kalau sy tau buat apa sy nak naik bus korang ni, lebih baik I naik ETS . Celakah betul org yang jual ticket bus di Melaka . Lucu betul org check ticket di KL, sy Tanya dia you all bukan ckp pkl -- Akan sampai knp delay lagi, dia jwp sy "u Tanya org yang janji kamu tu la" lepah tu I Tanya dia you all bukan satu company ke? Pas tu dia jwp"bukan" . Haha you all tau apa maksud ke? Sy masih dlm bus yang sama.

    ReplyDelete
  2. Pemandu bas Express Kesatuan dari Ipoh Melaka pada 13/2/2016 jam 12.30 am kurang ajar & xde adab. Inilah servis paling buruk dlm sejarah aku guna bas express.

    ReplyDelete
  3. same goes to me here! kesatuan express driver kurang ajar! dah la x on time,penumpang da smpai driver rilek pergi mkn tinggal bas berkunci! counter call xangkat so dorg mintak head office yg call kn driver tu,xtau la dia nk marah ke ape sbb smpai hq call dok cr psl ngn i n husbnd n adik i dlm bas! xpasal2 nk maki2 n bawak bas mcm org gila. nama driver tu razali kalau xsalah dengar kakak tu ckp mse call office dorg tu. haih

    ReplyDelete
  4. Kesatuan express mmg sakai..da la rosak..kate ad bas ganti bagai..bas 6.30..dri 7.55 smpai la 11 lbih x dpt jgk naik bas ganti..kate ad bas ganti..tp bile ad bas..eh ad limit2 plak..then driver mmg kuang ajo nak mmpos..ssuke hati nk sound org..normal la klo customer mrh..berjam kot..da lewat mlm....ni servis bas paling terukkkkkkk...mmg x la naik KESATUAN EXPRESS

    ReplyDelete
  5. Kejadian 22/07/2017 9:30pm yang sedang sya alami perjalanan dari TBS ke Ipoh tanpa aircorn..korang pikir kami ni ape SADIN nak duduk dalam bus ni panas2 selama 4JAM...tolong lah cari cara untok atasi nye..sya boikot bus syarikat anda KESATUAN EXPRESS..saya mahukan Half price dari ape yg sya tangung ni..harap maklum sya dari melaka..Masa yg telah di tetap kan untok smpai ke lumut 6jam lebihh..skrng sudah lebih dari ape yg di jangka kan..pliss take note..sebelom akan memudaratkan...

    ReplyDelete
  6. Kejadian 4/12/2017. Kesatuan express ni memang pelik bin ajaib. Asyik tukar bas suka hati. Duduk suka hati. Berenti pon suka hati. Boleh pulak dlm perjlanan dia berenti servis bas. Perjalanan yg sepatutnya ambik masa 4 jam dah jadi 6 jam. Please boikot. Buat malu kt tourist yg dtg Malaysia.

    ReplyDelete
  7. Pemandu bas kurang ajar...boleh dia nak hempik kereta aku yg duk line kanan dia duk line kiri. Maybe dia nak potong xdpt kot. Laju benar...jalan speed limit 80km/j je. Jalan k.terengganu-kuantan. Area kerteh. Baik tak exsiden. Kereta penuh ngan family. Aku cam pemandu dia time bhenti kat trafic light. Bulan ramadhan ni bang..bawak bas leklok skit. Nyawa org tu.

    ReplyDelete
  8. Adik sy baru baru kene tggal bas dkt rnr rawang. Padahal turun tolat je. Lelaki pulak tu, brp minit je. Keluar2 dah takda bas. Call mcm2 no kesatuan. Semua taknak tanggungjawab. Last2 merayu baru dia tlg call pmandu.bila naik bas, kene marah teruk dgn pemandu. Dia taknak ngaku salah dia yg takcek org dlu. Abis adik sy kene marah. Dah bdk kecik lagi. Biadap pemandu2 ni. Org lain pun puasa jugak. Mmg sy tak suggest org ramai naik nas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya company n driver bas. Saya baru kena. Check la dulu sebelum gerak. Bas yg paling tk bertanggungjawab. Bodoh punya bas

      Delete
  9. Aku rasa expres kesatuan ni kira xperlu tinggkatkn sevice.dah teruk..lewat..statian aman jaya..tapi isi minyak medan kit...bodoh punya pentabiran expres kesatuan..aman jaya ipoh ni terletak di tepi hway..tapi bas isi diesel di shell medan kit..knp perlu masuk ke pekan ipoh dan keluar balik ikut jln kuala..1 jam hanya isi diesel..bhp aman jaya xboleh isi?jawapan nya..pengurusan xda duit...kna pinjam..

    ReplyDelete
  10. aku plak lebih 3x kali jadi tiang kt bustop manjung ni 1jam tunggu dari masa yg dekat tiket.. macam sial..! aku BAND BAS ni..

    ReplyDelete
  11. Semalam saya kena tinggal bas dekat Aman Jaya Ipoh nak ke manjung, driver bus kata Turun solat, lepas solat tak sampai 25mnit bus dah xda. Nseb Ada kakak kat Ipoh, pastu terpaksa suruh ayah tggu bas Di Stesen bas manjung sebb ayh dekat kt manjung utk ambil barang Dalam bas(sebab Ada brg penting). Lastly driver bas bagi alasan dia ckp kat ayh "saya Kira macam dah cukup orang" .jadi kalau 10 trip dia bawa macam mana Pula...Naseb ayah Kesabaran boleh control, tapi driver Tu tetap kena basuh juga.

    #doneunsatiesfiedexpresskesatuan

    ReplyDelete
  12. Post dlm blog ni tahun 2010.
    Dlm comment ade complain dri 2013, 2016,2017 hingga lar 2018.
    Harini (2/12/2018) pun stiil diorg have the same bad service. Bas pkul 4.30pm tapi smpai pkul 5.15 aku tggu bru lar smpai �� yg tu takpe lagi. Dah smpai tbs, dia berhenti kt stesen minyak pulak. Lepas 1/2 jam tggu dlm bas bru lar bas driver ckp bas lambat lagi nak gerak. ANOTHER 2 HOURS kena tggu! Apahal lar tak bagitau awal2 ��
    Lepas ni mmg aku takkan naik dh bas KESATUAN EKSPRESS ni! Tak tepati masa...

    ReplyDelete
  13. Saya pun nak share pengalaman sy naik bas KESATUAN EXPRESS nie..tarikh 16/12/2018(ahad)..bas dr kuala perlis ke manjung..bas nie non stop sepanjang perjalanan..sampai kt amanjaya ipoh tu..driver ade turunkan penumpang..driver berenti dlm 10 minit mcm tu..sy dgn adik pergi ke tandas skejap..selepas itu sy naik bas dan terus dimaki oleh driver..die marah sy g toilet..padahal sy g toilet xsampai 5 minit pun..driver bas kesatuan mmg biadap...xperlu maki2 penumpang..

    ReplyDelete
  14. Xde sistem...

    Tambang pelik2... ke changlun lebih mahal compare kangar..wlpun lalu changlun dulu.

    Pastu laluan Kangar-Sri Iskandar, tambang pergi lebih mahal drpd tambang balik? Laluan sama

    ReplyDelete
  15. company bas paling xblh pakai, dr tbs nx g manjung. smpi amanjaya kne tukar bas lain pulak, tggu berejam utk interchange bas!! mmg sial pnye kesatuan ekspress!! 🐽🐽

    ReplyDelete
  16. 7/8/19 sistem pengurusan mcm tahik! Tukar2 bas suka hati. Dgn takde aircond dgn lambatny. Terseksa kepanasan mcm hati mmbara ni!! Xon time dok tunggu2 apa!!! Mmg tak guna layan customer mcm ni !!!! Sgt tk puas hati!

    ReplyDelete
  17. Nyesal tak tgk blog ni dulu baru beli tiket...tp nk buat mcm mana dah ni ja bas yg ada...maybe sebab xde org nak naik kot...ni tarikh 13/8/2019...dr kangar ke ipoh...bas sepatut 2.30pm...tanya kaunter kul 2.30...bas masih kt jitra...jadah apa ckp bas 2.30 at the first place...dah dkt kul 3...masih menunggu

    ReplyDelete
  18. Kesimpulannya jgn naik bas kesatuan dh... Driver kurang ajar.. Bas slalu rosak... Econ xda... Baik naik bas utama x pon cosmic.. Selesa

    ReplyDelete
  19. driver bas kesatuan ni memang semua perangai kurang ajar ke? baru lepas berlaku.. beg banyak and abg aku cuma mintak tolong bukakan tempat simpan beg kat bawah tu je, and end up dia jawab dengan muka acah gangster acah bas tu bapak dia punya “ehh pergi bukak sendiri lah”. percaya lah. dengan adanya driver bas yg perangai kurang ajar macam ni bas kesatuan ni takkan lama bertahan. MANAGEMENT TOLONG BUAT KERJA!! SAMPAHH!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  20. Sehingga 9.11.2019 bas KESATUAN MASIH MENIPU! TINGGAL PENUMPANG D MACHANG KELANTAN HANYA ALLAH AKAN MEMBALAS APA YG KAMU BUAT! Kesian penumpang yg d aniaya, dia seorang pelajar!

    ReplyDelete
  21. oiii apa servis mcm tu..naya penumpang kot...

    ReplyDelete
  22. adoi! esok aku nak naik bas ni..seram pulak rasa..Ya Allah..mudahkanlah urusan hambamu

    ReplyDelete
  23. Baru nak test naik..mcm2 kes ni...haduiii

    ReplyDelete
  24. Weh apahal bas kuantan - aman aman jaya ttbe leh p TBS plak

    ReplyDelete
  25. Pengalaman saya plk , mse sye book tiket online nmpk Bas kesatuan tulis 4 jam dri tbs ke dungun .. Tpi tkthu plk bas ni tibe2 ke kuantan prgi amik org naik bas ni ..., bkn 4 jam dh tpi 8 jam .. Kalau naik bas lain msti dh smpai mmg menipu je lh kesatuan ni konon 4 jam .. Rupe2nye xmnepati ape yg dia tuliss!!munafik btul kesatuan express ni

    ReplyDelete
  26. tak pernah tepati masa...ipoh to kangar 4 jam 30 mnt tp dekat 6jam lbih..byak buang masa di terminal..tgu pa kejadah ntah... penumpang dh standby semua...depa tgu kita xly...kita tgu depa xpa...pengurusan xcekap xdisplin tu pasal yg bawah2 pn xdisplin

    ReplyDelete
  27. Dah xde bas terpksa guna bas kesatuan ke sri iskandar...guna bas buruk, dah tau bas rosak jln jgk so sngkut kat KL, biarkan penumpang menunggu terlalu lama tanpa mkn minum...jln jgk ke ipoh spt knderaan 3 silinder hingga tgh mlm paling kesal, nk mintak maaf haram x terkeluar dr multimedia driver. Bas paling teruk jln ikut rasa hati pemandu xnk ikut jadual spt yg tlh kita tahu...

    ReplyDelete
  28. Tarikh 2/3/2020. Anak saya dari Melaka ke Seri Iskandar. Jadual perjalanan 6.00 ptg. Bas x de aircon, panas. Bas x berhenti untuk penumpang solat dan buang air. Puas menahan kencing. Pemandu biadap pada penumpang.

    ReplyDelete
  29. I baru je book ticket online... menyesal tak baca komen dulu. Semoga kejadian begini tak berlaku pada saya. 😥

    ReplyDelete
  30. Same goes to me. Menyesal tak baca komen komen negatif nie sebelum book tiket.

    ReplyDelete
  31. Menyesal x bca komen dlu... Bas dr tbs kul 8.30 tp smpai skrang dh pkul 6 blum smpai... 😭😭😭

    ReplyDelete
  32. Nak komplen jugak.. Walaupun xtaw sapa akn baca n amik tindakan.. Saya xtahu nk buat aduan kat mana.. Tp jgn la naik bas ni.. Dr kuala terengganu ke tbs tarikh 14.6.2020 bas pkul 2.30 ptg. Sampai sekrang masih belum sampai.. Tu boleh tahan lg.. Tapi ko bayangkan berjam2 aku dalam bas ni aku telan driver MEROKOK!! Busuk weh.. Aku paling xblh bau rokok.. Aku migrain.. Non stop merokok berjam2.. ko nak mati mati sorg jela.. Aje giler driver ni.. Busuk nak mampos baunya.. Aku nak buat aduan tak tahu nak buat kat mana.. Besar2 tulis dalam bas Dilarang merokok.. Buta agaknya driver dia.. 😭😭😭

    ReplyDelete
  33. 4/10/2020
    Lumut to Kedah
    X cakap tukaq bas..smpi Ipoh suruh tukaq dgn ank kecik lg..jerkah jerkah plk tu amboi silap org..Aku sound la nk btumbok pn on saja.sound br bg bas .dlm bas double tiket number plk mkck dgn pakcik depan aku ni.depq silap org blh kena tgu kt stesen bas taboh br hang tau.nk tukaq ka apa the way u talk wth people must respect ma.chow cibai.

    ReplyDelete
  34. Aduhhh baru je beli tiket bas nih..baca komen2 korng ni buat aku berdebar je

    ReplyDelete
  35. Aku beli tiket dari m.redbus.my. bus pergi balik nilai ke seri manjung, time nak balik dia kata tukar waktu perjalanan dari 8.30 a.m ke 7.30 a.m,(awal sejam). Punyalah pagi2 aku keluar last2 takde bus, tunggu sampai 8.30, tanya kat kaunter kata cancel... Dah tak pasal2 aku kene beli tiket bus lain... Pkol 12 tghhari... Camne nak redund eh?

    ReplyDelete
  36. 15/10/2023
    Okay skrg aq post ni 13 tahun from post asal blog ni..stil kesatuan expresss mmg aq nk bakar je company dorg rasa...Jadual tiket aq jam 6.45pm..bas smpai 7.30..tu xpe lgi wlaupun aq panas smpai call hq dia suruh check track bus...naik je (dalam panas ni) sempit nk m*mpus..bygkn jarak kusi aq ngn kusi depan lutut aq xleh msukso aq ckp bang knapa sempit sgt dia ckp kau bersila je kurg ajar btul..bas lain bkn main luas hrga sama je tp bas ni lah kalau kau cari yg nk g dlm gua pun ada je avail..okay pstu nk gerak tu ya Allah...kriuk kriuk goyang bas tu mcm bas zaman jepun giler ke apa aq yg rasa xslmat dlm bas tu tkut terbalik dh terumbang ambing mcm tu...okay pstuuu ada lgi ni ada lgi...aq drpd SI Perak aq naik je trlena sbb panas sgt (nk marah) bgun je kul 10 cmtu check fon tgk bru duk amanjaya ipoh yg ptutnya 40 minit from SI giler dia buat ape slama ni trkjut aq bhai express nk mmpus..naik motor lgi lju la

    ReplyDelete