8/12/10

vacation!

assalamualaikum...

1. yehhaaa!! exam dah nak habis. walaupun aku bukan tergolong dalam kategori ulat buku masa exam, tapi aku tergolong dalam kategori kecut perut depan pintu dewan exam sebab kekurangan membaca.

2. aku nak pergi vacation. yay yay! vacation tu tak lah sangat sebab duit bukan nak ada sangat. tapi hajat di hati nak bercuti besar. hehe.

3. aku akan ke kuala lumpur.. kata orang perak. KELUMPOR. aku pun tak tau kenapa aku yang semak masa exam nak pilih tempat yang maha semak masa lepas exam. konon nak tenang fikiran. tenang ke??

4. tapi aku nak pergi banyak tempat yang aku tak pernah pergi. asyik dengar orang bercerita. nak jugak aku tengok apa yang best sangat. contohnya, mid valley.

5. aku memang tak pernah jejak kaki kat mid valley. but who cares? sebab aku purely ipoh citizen. so, aku hanya pergi apa yang ada kat ipoh je lah ye tak? selalu sangat aku dengar orang megah-megahkan mid valley dulu. dulu la. sebelum naiknya PAVILION.

6. tapi aku pergi pavilion tak ada apa-apa yang menarik pun. bosan ada. dan aku dah janji dengan bebi nak naik roller coaster kat timesquare. 1st time aku pergi dulu masa form 3. kawan-kawan terhoyong-hayang naik menatang tu, aku duduk tepi je sebab tahap keberanian tak berapa nak tinggi. hehe. sampai bergaduh lah dengan kawan baik aku sebab dia teruja sengat nak naik roller coaster dengan aku.

7. tempat kedua yang aku nak pergi, I-CITY shah alam. aku dengar orang zaman sekarang ni kalau tak pergi i-city tu tak moden. meh aku nak modenkan diri. apa nikmat tengok lampu bentuk binatang-binatang? nanti boleh la aku bangga kat orang kampung. hehe.

8. dan aku akan merayau-rayau lah di KL tu sampai muak dan sampai aku rasa,ok.. this is the last time i choose KL for vacation. i will never and ever come again to kuala lumpur. macam jakun sangat je statement aku kan? tapi sebagai seorang yang berumur 21 tahun, aku memang baru nak merasa keseronokan berjalan sendiri tanpa kongkongan family.

9. tapi berjaan dengan family tetap ada kehebatan yang tersendiri. contohnya, ayah.. nak try makan...... tak sempat habis cakap dah ayah laju menuju ke tempat makan tersebut. dan, satu hari nanti aku akan bekerja dan tak mungkin ada masa lagi nak berjalan dengan ayah,umi dan adik-adik. jadi,masa tengah belajar ni aku nak banyakkan lagi pergi mana-mana dengan family.

10. tapi sebab aku baru lepas exam, aku nak lah rasa berjalan sendiri tanpa ada tangan lain yang menhulurkan duit. baru aku kenal kot apa erti penat cari duit dan macam mana perit nak habiskan duti tu. hehe. selama ni tau paw je. sekarang, kau rasa olyn.

11. bebi. hope kali ni orang dah tak ngantuk awal-awal. and, semoga kita dapat satu vacation yang best dan terpaling best yang pernah kita ada. dan lepas ni... BANDUNG,here we come kan bebi? ILY...

-rapuan jam 2.13am.

No comments:

Post a Comment